Tóth Tibor és Szabó József egy Skoda Fabia R5-el fogja koptatni a gumikat a mezőkövesdi repülőtéren!
Szia Tibor! Nagy örömünkre szolgál, hogy a februári mezőkövesdi Rally és Drift Edzés nevezői között a Te neved is olvashatjuk. Ráadásul egy Skoda Fabia R5-el fogsz rajthoz állni!
- Sziasztok! Valóban, 4 évnyi EVO IX után autót váltottunk. Sikerült bérelnünk egy Skoda Fabia R5-öt, amivel jelenleg még "magázódunk" de remélhetőleg szorosabb kapcsolatba fogunk kerülni az éven. Az a tervünk, hogy ORB 1. osztályban fogunk versenyezni a 2020-as szezonban, ezzel az autóval.
Mondhatjuk, hogy régi motoros vagy már a Rallye-ban. Mióta is versenyzel, és milyen autókkal mentél?
- Kisebb nagyobb megszakításokkal összesen 6-7 évet mentem, eddig szinte csak N-es Mitsubishivel.
Biztosan sokan feltették már neked a kérdést, de tényleg olyan nagy a különbség egy N-es és egy R5-ös autó között?
- Ég és föld a két autó! Főleg, hogy a Mitsubishi N-es volt, ott ugye nem lehet GL-szemes futómű sem. Sokkal nyúlósabb. Az R5 ehhez képest lényegesen stabilabb. Na és persze ebben már szekvenciális váltó van. El kell felejteni a Mitsubishi-s dolgokat, teljesen másképp kell vele menni! Sokkal fordulékonyabb. Amiben még óriási a különbség, az a fékrendszer. El kell hinni, hogy azon a nagyon rövid féktáv elég lesz!
Túl sokat nem mentél még az autóval.
- Valóban nem. Ez lesz a második bevetése nálam, egyelőre az alapbeállításokkal teszteljük. Meg kell tanulni kezelni, megvannak a szabályai a vezetésének. Egerben már úgy szeretnék rajthoz állni, hogy az autó alap dolgaival tisztában vagyok.
Voltál már valamelyik mezőkövesdi rendezvényünkön?
- Eddig még nem. Viszont nagyon jó tesztelési lehetőségnek ígérkezik, ezért is neveztünk!
Köszönöm szépen Tibor, és sok sikert az új autóhoz!
- Én is köszönöm! Igyekszem minél hamarabb megszokni, megtanulni a kezelését, hogy minél eredményesebben tudjunk versenyezni az idén.
Az I.E.J. Farsangi Rally és Drift Ezdés partnerei: