Molnár István és Fekete Zsolt részére sem volt eseménytelen a Steelvent Ózd Rallye, a technika ördöge sajnos ismét tiszteletét tette a srácoknál.
Szia Pisti! A múlt hétvégén rajthoz álltatok a Steelvent Ózd Rallye-n, ahol komoly erőfeszítések árán sikerült a céldobón "átgurítani" az EVO-t.
- Sziasztok! Igen… Mondhatjuk hogy egy nagyon kemény, és fáradtságos versenyen vagyunk túl. Sajnos tesztelni nem volt időnk és lehetőségünk. Az autó új műszerfalat kapott, az első gyorson nem is voltunk 100%-ig tisztában a működésével, és kis ALS-el mentünk.
Ezt leszámítva jól éreztük magunkat, jó volt a hangulat is az autóban!
Királdon, a 7. gyorson aztán megálltatok.
- Igen, a szombati napon, a 7. gyorsasági szakaszon a váltónk megadta magát, az 5. sebességet már nem vette. Így 4-ben legurultunk a gyorsasági szakaszról. Hátra volt még 2 gyors, de nem akartunk kockáztatni, nehogy nagyobb gondja legyen a váltónak. A "Super Rallye" keretén belül folytattuk a versenyt vasárnap egy teljesen gyári váltóval.
Milyen váltó volt eredetileg az autóban?
- Quaife tolókerekes váltónk volt. Vasárnapra felszereltünk egy teljesen gyári, utcai váltót, és azzal vágtunk neki a 2. napnak. Képzelheted... Mintha egy utcai Mitsubishivel próbálnál versenyezni... Minden váltásnál "kuplungozni" kell, ráadásul az ALS-t sem tudtuk használni, ami azért nagyon sokat jelent.
Gumik? Mivel mentetek, és hogy bírták?
- Hankook gumikkal megyünk, és csak 1 új garnitúrát használtunk el az egész verseny alatt. Mondjuk a vasárnap sokkal lassabbak voltunk az átlagostól, ezért is bírták ki a gumik.
Zsolt több mint egy éve nem ült a jobb 1-ben. Sikerült visszarázódnia a navigátori szerepbe?
- Maximálisan! Zsolt nagyon jól diktálta az itinert, jó tempóban, és gyakorlatilag hibátlanul. Természetesen sokat kellene még mennünk együtt, hogy igazán összeszokjunk. Ez a mostani verseny a kilométerek gyűjtésére pont alkalmas volt!
Valahogy nem a Te versenyed a Salgó - Ózd...
- Hát nem! Tavaly sem sikerült célba érnünk, és most sem a tervek szerint alakultak a dolgok. Ez egy technikai sport, sajnos benne van a pakliban, hogy technika ördöge közbeszólhat bármikor!
Két verseny van még hátra a 2019-es ORC bajnokságból, Pécs és Nyíregyháza. Indultok?
- Szeretnénk a két futam közül valamelyiken még rajthoz állni, egyelőre képlékeny a dolog. Van még időnk egy kicsit pihenni, és kitalálni hogyan tovább. Az autó fejlesztését nem szabad abbahagynunk, még mindig van hova fejlődnünk a többi ORC-s autóhoz képest.
Köszönöm a beszélgetést, és gyorsan szerezzetek be egy „szekós” váltót!
- Én is köszönöm. Na igen, egy szekós váltó lenne az igazi… 😊
Reklámpartnereink:
STRAPA PACK Kft., Király-Szerszám Kft., Dr. Marcus, MOLVI Trade Kft., Keve-Land Kft., Hotel Hollókő, Igol kenőanyagok, Pet-Pack Kft., Copy n More Kft., Fémtiszta Kft., Lajosházi Csaba E.V., Salker Kft.