Bárdos Péter: Irány Ausztria!


A hétvégén ismét rajthoz áll a Speed Rally Team versenyzőpárosa, Molnár István és Bárdos Péter. Sajnos a Miskolc Rallye-t egészségiügyi okok miatt kihagyni kényszerültek, de - ismervén a srácokat -, biztosak lehettünk benne, hogy igyekeznek minden lehetőséget megragadni a kilométerek gyűjtésére!

 

Szia Peti! Hétvégén ismét rajthoz álltok. Hol lesz ez a verseny? Ez az Osztrák Rally Bajnokság (ARC) soron következő futama egyébként?

- Sziasztok! Igen, végre megint versenyhétvége! Ausztriába utazunk, St. Veit/Glan ad otthont a MURAUER Rallyesprintnek, ami az ARC bajnokság harmadik futama.


Versenyeztetek már itt, vagy újdonság lesz számotokra?

- Ezeken a gyorsokon még nem indultunk, teljesen újak lesznek nekünk. Az elmúlt években sokat mentünk Ausztriában, és az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak voltak. Változatosak és izgalmasak a gyorsasági szakaszok a szervezés pedig fenomenális!
 

Mesélj kicsit a gyorsokról. Lesz olyan szakasz, ami komolyabb odafigyelést igényel?

- Három különböző gyorsasági lesz; egy 3,5 km hosszú amolyan szuper speciál murván és aszfalton, egy 11,5 km hosszú aszfalt, és a legizgalmasabb talán a 20,2 km hosszú gyorsasági, amiből 8 km murva. Szeretjük az ilyen gyorsokat és a Mitsubishinek is fekszik a felemás útburkolat. Egyébként 67 km a versenytáv és 167 km az össztáv. Így elég pörgős versenynek ígérkezik!
 


A navigátor szempontjából nehezebb egy külföldi verseny, mint egy hazai?

- A helyszínek szempontjából szinte pont olyan, mint egy hazai verseny, ahol még nem jártál. (Bár ilyen már nem nagyon van Magyarországon.) A rendezőségi itiner ugyanaz, így ez sem gáz. A nyelv okozhat problémát, bár a rendezőség részéről sokan beszélnek angolul, ha pedig német kell, a párom perfekt belőle. Ő oldja meg az ilyen helyzeteket. (Köszi Virág!)
 

Pisti nyilatkozta az Eger Rallye után, hogy a verseny végére "elfogyott" a turbó, és a fékek is kevésnek bizonyultak. A turbót gondolom orvosoltátok, de a fékekre is találtatok megoldást?

- Hát igen, a végére már kopott az autó.... Hozzá kell tennem, hogy Eger volt a kocsi első versenye miután össze lett pakolva, valamilyen szinten teszt volt, ahol remekül szerepelt! Ezt köszönjük Kasler Árpinak, aki az EVO-t felkészítette. Azóta a kocsi kapott egy új turbót és egy komolyabb új fék szettet is.
 

Azért Te egy tapasztalt navigátor vagy, több autóban is megfordultál már. Szereted az EVO-t? :)

- Valóban sok típusban ültem már.... Sokáig Ladával versenyeztem így ez a szívem csücske, de az EVO egy más világ! Imádom! Rettenetesen nagy élményt ad, hihetetlen helyzetekben helyt áll és kihoz a bajból, szinte elnyűhetetlen! Amikor már ezer sebből vérzik is, még akkor is halad az úton!
 


Az Eger Rallye-t is nagyon szép eredménnyel abszolváltátok. Mit tippelsz, milyen eredménnyel tudjátok majd zárni ezt a hétvégét?

- Köszi, valóban jól sikerült Eger. Azt gondolom, hogy ha nem lesz semmi komolyabb probléma az autóval, - és mi is tudjuk a magunk formáját hozni -, akkor büszkék lesztek ránk a verseny után.
Örülök, hogy a 84 párosból 5 magyar duó áll rajthoz, így több hazai hangot hallhatunk majd a szervizparkban! Ezúton is sok sikert kívánunk mindenkinek!


Köszönöm szépen a beszélgetést Peti, és mi is sok sikert kívánunk nektek a hétvégére!

- Én is köszönöm szépen! Valamint külön szeretnék köszönetet mondani a Salker Kft-nek a rendszeres támogatásért!

 

Reklámpartnereink:

Pet-Pack Kft., Copy n More Kft., Fémtiszta Kft., Lajosházi Csaba E.V., Salker Kft., Strapa Pack Kft., Dr. Marcus, Király – Szerszám Kft., Molvi Trade Kft., IGOL kenőanyagok, Hotel Hollókő, Keve Land Kft.