Kocsomba Károly: Borzasztó és kimerítő hétvége volt

Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez nem Kocsomba Karcsiék versenye volt. A srácok gyakorlatilag egész hétvégén technikai gondokkal küzdöttek, és bármennyire is igyekeztek orvosolni a problémákat, nem tudták befejezni az Ózd-Salgó Rallye-t.  

 

Szia Gabi! Múlt hétvégén került megrendezésre az Ózd-Salgó Rallye, ahol is az ORC mezőnyében álltatok rajthoz. Hogy sikerült a hétvége?
 

- Sziasztok! Gyakorlatilag katasztrófa volt! Mondhatnám azt is, hogy életünk egyik legrosszabb versenyén vagyunk túl, pedig nagyon vártuk a hétvégét. Ennyi műszaki problémával már nagyon régen szembesültünk ilyen rövid idő alatt!


Mi történt?

- Kezdődött azzal, hogy Karcsi teljesen új féktárcsákat és fékbetéteket szerzett be. A betétek pedig számunkra eddig ismeretlen gyártmányúak voltak. Viszont későn érkeztek meg, így csak szombat reggel a szervizben tudtuk cserélni a komplett fékeket. Próbáltuk az első etapon és az elmaradt gyorsaságin bevasalni őket, de sajnos nem sikerült oda koptatni, ahova kellett volna. Gyakorlatilag végig fék problémákkal küzdöttünk a 2. gyorsasági szakaszon, és utána az egész versenyen.
Úton a 3. gyorsasági szakaszra (Cered - Zagyvaróna) arra lettünk figyelmesek, hogy az autóban áll a hűtő folyadék. A motortérben eltört egy cső, amiből spriccelt a hűtővíz. Ezt próbáltuk helyrehozni, de nem sikerült megjavítani, így a gyorson már el is "lőtte" a csövet. A gyors közepe felé már hallottuk, hogy nincs igazán „őszinte hangja” a motornak, meg nem is ment úgy ahogy előtte, valamint a motor hőmérséklete is meredeken emelkedett. Zagyvarónán a gyors után megálltunk és feltöltöttük vízzel, de akkor már tudtuk, hogy nagyobb a gond: hengerfejes lett az autó. Ami persze nem is csoda, hiszen a gyorsasági szakasz felét gyakorlatilag hűtővíz nélkül tettük meg.


Ezután ki is álltatok?

- Igen. Leadtuk a záró autónak a menetlevelet és értesítettük a rendezőséget, ahogy elő van írva. Szóltunk a srácoknak, hogy jöjjenek át Salgótarjánba értünk. Végül úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk vasárnapra megcsinálni az autót, és a Szuper Rallye keretein belül folytatjuk a versenyt. Karcsi autóba ült, és hazament először egy másik tömítésért. Majd ismét autóba ült és hazament egy komplett hengerfejért is….


Mikorra fejeztétek be a hengerfej cserét?

- Hajnali 2 órára készültek el a srácok vele. Kb. 3-ra ágyba is kerültünk…


Nem semmi. És a vasárnap hogyan sikerült?

- Vasárnap az első kanyar után lelőtte a turbócsövet, az autó teljesítménye megegyezett egy 2L-es szívó utcai autóéval. Képzelheted... Cereden visszatettük a csövet, majd etapon átmentünk Sámsonházára, a következő gyorsaságira. Gyakorlatilag a Gy13 volt az első szakasz, ahol már úgy, ahogy normálisan tudtunk menni! Utána következett a Vizslás - Salgótarján, és a Zagyvaróna - Cered gyorsasági szakaszok. Itt is viszonylag jót tudtunk autózni, bár rengeteg maradt benne.


De ha jól sejtem, itt még nem értek véget a problémák.

- Sajnos nem! A Sámsonháza - Nagykeresztúr gyorsaságira tartottunk (Gy16) etapon, ahol szétszakadt a kardán felfüggesztése. Érted, ETAPON!
Ez után már végleg úgy döntöttünk, hogy feladjuk ezt a versenyt. Nem akartunk még nagyobb kárt tenni az autóban, meg elegünk is lett a sorozatos problémákból. Így az utolsó 2 gyorsaságira már nem is mentünk. Borzasztó és kimerítő hétvége volt, egy katasztrófa! Konkrétan 1km-t sem tudtunk „tiszta fejjel” versenyezni. A végén már azon viccelődtünk, hogy ha valaki elénk tenne egy papírt, amire az van írva, hogy ezek után minimum egy évig nem lesz technikai problémánk, tuti aláírnánk. De ebben a sportban ez benne van. Reméljük ezek után Fortuna Istennő is kegyeibe fogad minket!

 


Reklámpartnereink:

Tion Kft., Universal Leasing Gépjármű Flottakezelő Kft., Villámszer Kft., Sc. TransGranitSrl., Würth Szereléstechnika Kft., Kövi Ép-Vill Kft., SBS Kft., Kovács méréstechnika Kft., Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft., QualitektSolution Kft., Varrivál Kft., Tekt Kft.