Ez nem a mi versenyünk volt

A Kocsomba Károly - Takács Gábor párosnak sajnos nem a tervek szerint alakult a 2018-as Miskolc Rallye, nem sikerült pontot szerezniük a borsodi futamon.


Szia Taki! Hogy telt a hétvégétek?

- Sziasztok! Sajnos azt kell mondjam, nem igazán jól. Az elmúlt évek talán egyik legproblémásabb versenyén vagyunk túl. Óriási csúszások, rengeteg kihordás és tövezések olyan kanyarokban is ahol a rendezői itiner szerint padkavédő gumiknak kellett volna lenniük, és még sorolhatnám… Így nem volt egyszerű versenyezni… Remélem és bízom benne, hogy a következő versenyük ismét kifogástalan lesz!


Azért a szombati napot szerintem sikeresen abszolváltátok. Te hogy érzed?

- Igen, mondhatni. Bár próbáltunk gyorsulni az első kör után, ami az időnkön és a helyezésünkön is látszódott.  Az éjszakai gyorsokon a lámpasorral is meggyűlt a bajunk, plusz egy szarvast is hajszál híján elütöttünk egy nagyon tempós részen. Csupán pár centire mehettünk el mellette.  Mindezek után a 8. gyorsasági szakasz végére az ORC abszolút 7. helyén autóztunk, kb. 15 másodperccel lemaradva a kupát érő ötödik helytől.  A 9. gyorsasági szakaszt sajnos a "jelentős nézői mozgás miatt" törölte a rendezőség, bár szerintem a pálya állapota és a komoly csúszás miatt már nem merték elengedni a mezőnyt ezen a gyorsaságin. Hozzáteszem ez akkor ott nem tetszett, de utólag végiggondolva ésszerű döntésnek tűnik.


Vasárnap aztán kezdtetek egy Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt szakasszal.

- Igen, a vasárnapi első gyorsra futó percre érkeztünk meg. Egyszerűen kevés volt a megadott etap idő, 20 perc alatt tankolni és több mint 14 km-t megtenni városban (a kresz szabályait betartva) gyakorlatilag lehetetlen volt. Aztán a gyorson teljesen jól mentünk, jól betapadtak a gumik, minden rendben volt. Bár előtte ott esett az eső és csúszkáltunk picit, de másnak is ugyan ez a pálya volt…. Egészen a katlanig, ahova a kelleténél picit nagyobb tempóval érkeztünk meg, és megúszott az autó hátulja a felhordáson. Ennek az lett az eredménye, hogy háttal "beparkoltunk" egy meredek árokba. Semmi komoly sérülés nem történt az autón, tudtuk volna folytatni, de sajnos a gép alja teljesen "felült" az avarra, pedig az eleje szinte az úton volt. A nézők sem tudtak kiszedni minket. Így rescue lett a vége. Ez pedig egyet jelent a menetlevél leadásával, és a versenyből történő kieséssel... Miután kihúztak, lábon mentünk be a szervizparkba.  Azt viszont itt is szeretném megköszönni a rendezőknek, hogy még akkor kimehettünk a gyorsról és nem kellett a nap végéig ott „piknikeznünk”!


Hát ez elég bosszantó... Sérülések az autón?

- Semmi komoly, de tényleg. A lökhárító nyomódott be, elgörbült a kipufogó meg a hátfal sérült kissé. Ezzel tényleg folytathattuk volna a versenyt, ha ki tudunk jönni.


Hogyan tovább?

- Szombathely van tervben, mivel Karesz szereti a murvás versenyeket.


Köszönöm szépen a beszélgetést, és bízom benne, hogy Szombathelyen ismét láthatunk Titeket!

- Én is köszönöm a beszélgetést.

 

Reklámpartnereink:

Varrivál Kft., Tekt Kft., QualitektSolution Kft., Villámszer Kft., Kovács méréstechnika Kft., Kövi Ép-Vill Kft., SBS Kft., Orfű Aquapark, Universal Leasing Gépjármű Flottakezelő Kft., Sc. TransGranitSrl., Würth Szereléstechnika Kft., Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft., Tion Kft.

Fotó: Duen.hu